U Javoru.



Kdo by u nás neznal Velkou Lhotu. Devět kilometrů vzdálená vesnička od Valašského Meziříčí, která se nachází na Vsetínských vršcích.  Pamatuje si na knížku, od spisovatele Jana Karafiáta ,, Broučci"?Právě tento autor působil na Velké Lhotě jako farář v místním evangelickém kostele. Proto i tudy vede naučná stezka Jana Karafiáta. Velké Lhotě vévodí majestátní javor babyka, který upoutává pozornost všech kolemjdoucích a nejednou se stal objektem pro fotografy. I já podlehla jeho kouzlu. Pamatuji si nějaký ten rok zpátky, bylo to zrovna na podzim, vydaly jsme s dcerou Verunkou ještě za tmy čekat na svítání právě u onoho javoru, abych jej mohla zvěčnit foťákem. Byly už první mrazíky a než vykouklo sluníčko, pořádně jsme promrzly. Moje Verunka poskakující, aby se trošku zahřála statečně se mnou vydržela až do doby, kdy se slunko vykutálelo nad kopci.






Na zpáteční cestě do nás sluníčko, i když už trošku zubaté opřelo svoje paprsky, tak se nám přeci jen šlo daleko líp.




Byla jsem tu i nedávno. Moc ráda se k němu vracím, kdykoliv si udělám procházku na Lhoty. Je krásný, i když je mlžným závojem zahalený nebo obtěžkaný sněhovými bochánky. Jako, když jsme tu byly s Marky.






Zvěčnila jsem u něj i jeden z nejšťastnějších okamžiku zamilovaného páru. Prostě a jednoduše až budete přemýšlet, kam příště vyrazit, tak určitě zavítejte sem.  Jak řekla jedna moje kamarádka...,, Magické místo".






A informace pro ty pohodlnější...nahoru jede autobus a zpátky  to můžete vzít šusem. Budete to mít jenom z kopečka. Velká Lhota je totiž nejvýše položená oblast v oblasti Valašsko Meziříčska.
Tak až budete obouvat toulavé boty a přemýšlet co s načatým víkendem, tak nezapomeňte na Velkou Lhotu. Mějte se moc hezky. Majda.






Komentáře

  1. Ahoj Magdi,súhlasím s tebou,je to nádherné miesto a musím sa tam po dlhom čase vybrať.V každom ročnom období je kúzelné.Máš to zase pekne nafotené.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Peti...moc děkuji, zahrabala jsem do svého archívu. To jsem teprve začínala s focením :-). Určitě by stálo za to se tam vypravit. Něco by jsme měli fotografického spáchat, asi to budu muset zorganizovat :-).

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky