Hrníčkový velikonoční beránek.

Ze spaní mě probudí odhození peřiny a Zdenek, který mě švihá po zadku tatarem. ,, Ať si zdravá" směje se a mydlí mě zodpovědně. Tak to by mě ani ve snu nenapadlo, že vstával tak brzy proto, aby si ho šel uplést.,,  Au, to už stačí " syčím mezi zuby a zavrtávám se zpátky do peřiny. ,,Vstávej máš dole snídani." jo na tohle je fakt Zdenek vzorný.





Velikonoce se neobejdou bez beránka, každý má nějaký ten svůj osvědčený recept a já samozřejmě taky. Dělám jej během roku v bábovkové formě a o velikonocích těsto přestěhuju do té beránkové. Je moc dobrý, vláčný a není nijak pracný, ani časově náročný. Letos mu ovšem tak trošku upadlo ouško, ale chuť to nijak nepokazilo.




Recept:
4 vejce
půl hrku cukru krupice
1 vanilkový cukr
2 hrnky polohrubé mouky
prášek do pečiva
250 ml smetany na šlehání
dvě hrsti na hrubo mletých ořechů (dávám vlašské nebo pekanové)
1 margotka - čokoláda
trochu kúry a šťáva z půl pomeranče

Nejdříve si ušlehám sníh z bílků. Následně utřu žloutky s cukrem, přidám sypké směsi, smetanu, šťávu a nakonec lehce vmíchám sníh z bílků. Peču na 180 stupňů zhruba necelou hodinu.
Formy jsou různě veliké, proto na odvážení ingrediencí raději používám menší hrnek, aby mi těsto do formy vlezlo a zbytečně nevykypělo v troubě ven. Počkám až forma vystydne a beránka vyklopím.

     Doufám, že jste velikonoce prožili spokojeně, tak jako já. Mějte se moc hezky a brzy na viděnou.

Komentáře

Oblíbené příspěvky