Linecký jablečný moučník.


Už jsem tu chvíli nedala nic sladkého na zub. Miluji sladké a je to i na mě znát. Dřív jsem toho mohla sníst kvanta a nepřibrala ani deko. Kamarádky kroutily hlavami a skoro záviděly moje spalovací schopnosti. Ony se prý nadechnou a mají kilo nahoře. Jenže ... práh čtyřicítky překročen a noční můra čtyřicetiletých žen mě postihla taky. Časem se totiž ručička na váze značně pohnula směrem doprava. Tukové polštářky se nenápadně začaly usídlovat na místa, kde po nich nejméně toužím. Snaha tedy zhubnout i mě neminula. To bylo jakéhosi mordování a funění v posilovně pod dozorem fitnes trenéra, návštěva zdravého poradenství, kde mi zázrakem při dodržování správného stravovacího režimu přibylo další kilo a půl tuku a při snaze zhubnout během za doprovodu naší fenky Berušky, muž zkonstatoval, že hubne jen pes. Budu se tedy muset ujasnit priority co je vlastně v životě důležitější.
Tak vám dneska naservíruju opravdu moc dobrý jablečný moučník. Sezóna jablíček je totiž tady. Ať už v podobě moštu či přesnídávek, moučníku či dezertů, v jakékoliv úpravě jsou skvělé. Pamatuju si jak z nich maminka dělala vařený kompot s voňavým hřebíčkem a skořicí. Muž ten jich spořádá opravdu hromady, ale pouze v syrovém stavu. Každý den má na nočním stolku jedno. V noci mě budí svým chroupáním, kdy následovně usne jak špalek a já civím do stropu, než se mi znovu podaří usnout. Tento recept na jablečný moučník je od moji kamarádky Radky a musím říct, že mi tak zachutnal, že jsem jej zbaštila skoro sama. Hned jsem jej zařadila mezi své oblíbené recepty.

Ingredience:
Těsto:
300 g hladké mouky
200 g másla
50 g cukru
1 vejce
1 vanilkový cukr
1/4 prášku do pečiva

 Jablečná směs:
8 jablek
3 sáčky skořicového cukru
2 lžíce rumu
1 vanilkové pudink
1 lžíce másla
50 g nahrubo mletých ořechů

Drobenka:¨
100 g polohrubé mouky
30 g cukru krupice
1 vanilkový cukr
50 g másla
1 sáček skořicového cukru
1 lžička medu

Postup:
Vypracujeme hladké linecké těsto, které rozválíme a vyložíme jím vymazaný plech nebo formu. Já jsem použila menší plech a bylo těsta akorát. Těsto poklademe jablečnou směsí, kterou si připravíme z na plátky pokrájených jablek, které podusíme s cukrem, máslem, rumem a ořechy. Do měkkých jablek pak přidáme vanilkový pudink rozmíchaný s trochou vodou a provaříme. Povrch koláče či řezu posypeme drobenkou. Pečeme při 180 stupních asi 40 minut dozlatova.

Tak dobrou chuť a hezký večer. Vaše Majda.





Komentáře

Oblíbené příspěvky