Druhá Adventní neděle.

Nedělní ráno jsem se došourala na místo, kam i císařpán chodil pěšky a do okna se dralo nezvykle narůžovělé světlo. To se východ slunce oblékl do červánků. Rázem probraná jsem na sebe hodila nejnutnější svršky, když tu mi zazvonil telefon a na druhém konci Zdenek. Ani jsem jej nepustila ke slovu a spustila,, Já vím, už beru foťák a běžím". Zdenek jen odvětil ,, Jojo".  Tak už jeden druhého známe. Obloha hrála až kýčovitými barvami a já pobíhala kolem rybníku zachytit tu parádu aspoň na jedinou fotku. Červánky se po chvíli rozplynuly a já, že snad něco z toho bude, ubírala jsem se domů. Zdá se mi to nebo ne, že by byly dveře do baráku otevřené? Dívám se z dálky. No jistě, dveře do baráku rozglábené, Bezina v tlamě plyšový polštář z naší ložnice a lítá si s ním po dvoře. ,, Pocem," běžím za ní a snažím se jí polštář vyškubnout. Bezinka si myslí, že je to zase nová hra na honěnou. Po chvíli to vzdávám ,, Víš co mi můžeš? " volám za ní. Po schodech do ložnice to beru po dvou. Ostřím zrakem se v ní rozhlížím na všechny strany a musím se v duchu smát. Tam všechno netknuté, kočky chrní na svých místech a jen ten polštář chybí. To je liška jedna podšitá, s ní si ještě užijeme. Tak jsem v neděli zapálila druhou svíčku na Adventním věnci. Další jsem zapálila na krásném, darovaném a vyrobeném  svícnu od kamarádky Marky, který skvěle zapadl do mého shozu od losa. Přemýšlela jsem co do něj letos dám a tímto už mám další dekoraci vyřešenou. Po neděli jsem dozdobila domov i poslední dekorací, která nesmí chybět v žádné vánoční domácnosti a to kouzelným, léčivým jmelím.  Podle pověr má být jmelí darované, aby přineslo do domu štěstí a lásku. My ho letos máme habaděj, takže obdarováváme všechny svoje blízké a bude zdobit i betlém a stánky v nedalekém Valašském Meziříčí. Zdenek s Tondou museli totiž pokácet v oboře jeden napadený strom touto rostlinou, která ho doslova sežrala. Teď už jen vyženu poslední pavouky, vyrobím jedlé dárky, pobalím  ty nakoupené, no a pustím se do pečení mého oblíbeného cukroví. Užívejte si vánoční čas a přeji, aby byl ve zdraví, štěstí, lásce a radosti.






























Komentáře

  1. Se zvířátky je život krásný a veselý a netušila jsem, že jmelí dokáže zničit celý strom... budu si muset o tom něco přečíst. Pohodové adventní dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Ladi, tak dlouho jmelí strom vysává až strom umírá. Je zajímavé jak jezdíme za přáteli do Karlovarského kraje, tam jmelí nemají. u nás na Valašsku je to pohroma.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky