Vánoční dort.

O Vánocích jsem s pečením trošku na štíru. To je každý rok plánu, kolik nebudu mít napečených druhů, no a pak jsem ráda, že stihnu alespoň Zdenkovi oblíbené vanilkové rohlíčky. Co si, ale nenechám ujít je pečení mého vánočního dortu. Tak se pusťme do toho.   

   

                                OŘÍŠKOVÝ DORT S KARAMELOVÝM KRÉMEM

TĚSTO:

5 žloutků

7 bílků

150g cukru krupice

60g polohrubé mouky

80g mletých oříšků

1 lžíce oleje

Ušleháme žloutky s cukrem do světle žluté masy. Vmícháme polohrubou mouku, ořechy a lžíci oleje. Vyšleháme sníh z bílků a vmícháme do těsta. Vlijeme do vymazané a moukou vysypané formy Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů, až je korpus růžový. Korpus kontroluji špejlí, kterou vpíchnu doprostřed. Pokud se na špejli nelepí těsto, máme upečeno.

KRÉM :

2 žloutky

3 lžíce slaného karamelu 

1 lžíce vaječného koňaku

250 ml šlehačky

mascarpone

Do hrnce dáme 2 žloutky a slaný karamel. Šleháme do zhoustnutí. Přilejeme šlehačku, vaječný koňak a vše svaříme na plotně. Provařenou karamelovou šlehačku necháme řádně vychladit. Nejlépe do druhého dne. Poté šlehačku vyšleháme do zhoustnutí, přidáme mascarpone a znovu vyšleháme do hladkého krému. 

Dort rozkrojíme a naplníme krémem. Pomažu jej krémem ze všech stran a ozdobím boky karamelovými sušenkami. Povrch můžeme ozdobit různou variaci oříšků v čokoládě, čerstvými šípky a rozmarýnem, který navodí vánoční náladu.

Návodů na slaný karamel najdete nespočetně na internetu a je dobré si jej udělat do zásoby. Je to totiž úplně luxusní záležitost, která se rozplývá na jazyku i třeba jen s banánem a šlehačkou. Já letos dostala  2 skleničky coby jedlý dárek a už mi moc nezbylo.

                                                          TAK PŘEJI DOBROU CHUŤ  





 

Komentáře

  1. Dobry den, na susenky mate, prosim, nejake formicky nebo jsou koupene? Moc dekuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, na sušenky jsem náhodou narazila v Ikei a hned jsem věděla kde je použiji... Byly to různé tvary na postavení domečku. Kdybych na ně nenarazila, sušenky bych si upekla. Koupila jsem si na ně i tvořítko ve tvaru domečku. Jinak sušenky z IKEI byly chuťově jako spekulky
      😊.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky