Ořechový linecký dort.


Tak se v práci poptávám na nějaký recept, nejlépe starý, který je málo známý a hlavně dobrý.  Moje kolegyňka Helča, která je výbornou pekařkou a cukrářkou mi jeden svěřila. Má jej od své babičky Mařenky Fojtů a ta po své mamince. U nich se dědí z generace na generaci.

Tento linecký ořechový dort se pekl hlavně o vánocích a svátcích a já jsem jej upekla na zkoušku pro svůj babinec. Sklidil velký úspěch, a já se o něj s vámi podělím.


Těsto:
1 žloutek
140 g másla
140 g hladké nebo polohrubé mouky (já dala obě napůl)
1 lžíce mletého cukru
trošku nastrouhané citrónové kůry

Nádivka:
120 g mletého cukru
3 žloutky
1 celé vejce
140 g mletých ořechů
3 bílky
1 vanilkový cukr

Vypracujeme hladké těsto a  necháme jej odpočinout tak hodinku v ledničce. Těsto rozdělíme na dvě části a vyválíme dvě placky. Podsypáváme jej moukou, aby se nelepilo a netrhalo. Jednu vložíme do vymazané a moukou vysypané formy, tak aby okraje přesahovaly i na boční stěny. Nalejeme ořechovou nádivku a přikryjeme druhou plackou. Nebojte se toho, že vrchní placka bude nějak neforemná, nebo nebude úplně kulatá.  Nakonec se všechno v troubě hezky spojí a zpeče. Pečeme pomalu a do růžova.
Ořechovou nádivku připravíme takto. Cukr, žloutky a celé vejce ušleháme do pěny. Přidáme mleté ořechy a opatrně vmícháme sníh z bílku.





Přeji chuťové zážitky. Hezký den :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky