Adventní...

Taky to tak máte? Oloupete pomeranč nebo mandarinku a jejich vůně vám navodí vánoční čas. Už se kvapem blíží, už nakukuje kličkovou dírkou. Dnes je první adventní neděle...čas na zapálení první svíčky na adventním věnci a rozzářit naše domovy. Od rána jsem čarovala s hadrou a smetákem, abych se nemusela ujišťovat, že Ježíšek se sice narodil v chlívku, ale aby to tak nevypadalo i u nás. V obležení našich čtyřnohých mazlíčků a mého muže sice pořádek zdolávám těžce, ale co naplat. U nás to prostě jinak nejde, takže pořádek jen v rámci možností.


Tak pojďte odložit ten smeták a pojďme se naladit na ducha vánoc. U mě není věnec jako věnec. Já dávám přednost jakémukoliv tácu, misky, podnosu, či letos staré formy na pečení po babičce ve tvaru hvězdy. Tu si vyložím mechem, přidám svíce...samozřejmě musí být čtyři jako čtyři adventní neděle do vánoc. Ta poslední letos vychází na Štědrý den. Přidám přírodní materiál nasbíraný venku, něco přikoupím podle mého gusta a je to. Fantazii se meze nekladou. Každý má svůj styl a kreativitu. U mě hraje prim prostě příroda.


Můžete využít i třeba misky na pudink s každou svíci zvlášť.


Druhým vánočním detailem u mě doma je běhoun z nastříhaných jedlových větviček, který mi zdobí sváteční stůl. Bez něj by to nebylo ono. Jedlové větvičky navazuju na osnovu z drátu a zeleným modelovacím drátem je připevňuji.


Pak už jen můžeme dozdobit nastříkanými bílými či zlatými větvičkami, šiškami, mašlemi, hvězdičkami, skleněnými kouličkami či dát přednost různým přírodním plodům jako jsou ořechy, bukvice, žaludy, kuličky platanu, prostě všechno co vám při procházce v lese cvrnkne do nosu. Ozdoby na běhoun připevňuji buď drátem a nebo tavnou pistolí. Tu pořídíte v každém kreativním obchůdku či papírnictví za přijatelný peníz a připevníte s ní opravdu cokoli.



 Ty letošní Vánoce ladím do barvy bílé s trochou zlata a samozřejmě příroda u mě nesmí chybět. Co jsem zaslechla prý je dokonce letos trend bílo-zlatý. No a teď už jen vyzdobit naše domovy a Ježíšek může přijít.





Užívejte ty čtyři týdny do Vánoc v pohodě a radosti. Mějte se krásně a brzy u tvoření retro vánočních ozdob a svíček na viděnou. Majda :-).

Komentáře

  1. Kúzelná atmosféra Magdi,rád sa nechám inšpirovať.Les mám za domom a čo nenájdem v lese,dokúpim v našom kvetinárstve,ktoré je výborné zásobné rozmanitými drobnosťami.Pekné sviatky želám tebe aj celej rodine.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky