Domácí gril párty.


Dnešní den přímo vyzýval k uspořádání nějakému zahradnímu grilování. O to víc, když je tu o důvod navíc v podobě oslavy narozenin. Sluníčko už pěkně do červena obarvuje pokožku a láká, tak proč si neuspořádat oběd venku.



Já jsem začala ráno jak jinak než v kuchyni, pak tanec s kýblem a hadrem v ruce, kdy jsem si vyslechla průpovídky mého muže na mou adresu, že jsem uklízecí maniak. Ale ono to u nás opravdu jinak nejde, když se v obyváku vyvalují naše psí slečny, v ložnici chrní kocour Mates, v koupelně na vás za rohem číhá fretka Pepina a ten můj krokodýl Dundee v gumákách mi pořádku taky moc nepřidá. Říkám mu,, No jo, ale s takovou by jsme tu za chvíli mohli sadit brambory." Takže si stejně prosadím svou a upachtěná skončím v poledne, rozhlédnu se kolem a spokojeně přikývnu,, Jo už to tu vypadá zase jako u lidí". V rychlosti dodělám poslední úkony a očekávám příjezd mých dospělých dítek s drobotinou. Jsem už totiž pyšnou dvojnásobnou babičkou.



Zasedáme v pergole u rybníčku a jdeme si vychutnat naše první letošní grilování. Tuto činnost s radostí přenechávám mé drahé polovičce, protože v tomto je prostě nejlepší. Opečené brambory a k tomu smetanový dip mě úplně stačí k mé spokojenosti, ale ještě se grilují naložená kolínka a svíčková z jelena. Zeleninový salát a sladká tečka na závěr jsou samozřejmostí.





Po ukojení našich chuťových buněk už jen užíváme pohodu krásného slunečného dne. Co může být za nejpříjemnější pocit než vidět spokojenost a radost našich nejdražších kolem nás.





Tak honem ti, kteří ještě letos nezačali s opékáním jen třeba špekáčku, tak nemeškejte. Takový pěkně do červena opečený s křupavými rožky a ovoněný kouřem, to je dobrota. Krásný a slunečný den, a pozor ať nespálíte nejen špekáček, ale i sami sebe :-).


Brambory na grilu se smetanovým dipem.

Ingredience:
stejně velké brambory
velká zakysaná smetana
velká lžíce majonézy
pažitka, 2 stroužky česneku
sůl, pepř, olej a sušené bylinky

 Postup:
Nejprve si kartáčkem omyjeme brambory ve slupce. Poté je do měkka uvaříme i se slupkou v osolené vodě. Pozor na rozvaření. Podle velikosti rozkrojíme na půlky či čtvrtky a obalíme v oleji s naloženými sušenými bylinkami. Já používám grilovací byliny od Grešíka. Poté grilujeme do zlatohněda.

Dip:
Zakysanou smetanu našleháme s majonézou a přidáme rozetřený česnek a pokrájenou na drobno pažitku. Dochutíme solí a pepřem.

 Dobrou chuť.

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky