Lanýžový dort.



Jak už jsem psala, ráda se vracím k osvědčeným receptům, ale tento je zcela nový a musím přiznat, že se k němu ráda vrátím. Mile mě překvapil tento lahodný a nadýchaný dortík, podtrhnutý harmonií chutí a vůní skořice a kávy. Mám jej od mé kamarádky Hanky, která je nejen výborná kuchařka a cukrářka v jednom, ale její domov a zahrada by mohly zdobit obálku časopisu,, Krásný domov." Po přečtení obsáhlého receptu, který vypadal docela složitě jsem zjistila, že je vlastně hotový co by dup. Já jsem jej jen trochu poupravila ve snadnější čtení.




Ingredience:
250 g kvalitní čokolády na vaření
2 lžíce lesního medu
500 g mascarpone (2 kelímky)
250 ml smetany ke šlehání
ztužovač šlehačky
4 lžičky instantní kávy
1 lžička mleté skořice
kakaový prášek na posypání




Postup:
Nad parou v hrnci, na mírném ohni rozpustíme čokoládu, med a 100 ml smetany. Mícháme v hladkou hmotu. Čokoládu necháme vychladnout na pokojovou teplotu. Mascarpone lehce utřeme s kávou a skořicí. Ušleháme zbytek smetany se ztužovačem. Vmícháme ji v osmičkovém pohybu stěrkou nebo kovovou lžící do mascarpone a postupně přidáváme čokoládovou hmotu. Dortovou formu vyložíme folií a krém dáme do ní. Uhladíme a necháme vychladit nejlépe přes noc. Hotový, vychlazený dortík, přiklopíme dortovým tácem, otočíme, vyklopíme a sundáme folií. Povrch posypeme přesetým kakaem přes sítko.




Po zhotovení mi dortík přišel docela malý, říkala jsem si jestli bude stačit pro všechny, ale opravdu na namlsání stačil malý kousek a zbylo i na přídavek pro ty větší mlsouny. Za chvíli se po dortu jen zaprášilo.

Dobrou chuť a krásný den :-).

Komentáře

Oblíbené příspěvky