Když muž není doma.



Tak je ze mě slaměná vdova, jak se lidově říká. Muž mi odjel za lepším, a právě absolvuje pánskou jízdu. Zatím co tady konečně dorazilo léto, on ve svých nerozlučných sandálech dorazil za polární kruh. Ale jo, museli jsme se spravedlivě prostřídat, já jsem pro změnu minulý týden lašovala s kamarádkami na víkendové dámské jízdě. No bylo vážně super, ale to je delší povídaní, takže příště.


 Je tu až moc klid a podezřele naklizeno. No není to naškodu každý si zvlášť odpočinout. Tak co s načatým dnem. 


Vydatněji jsem se pustila do zahrádky, protože teď roste plevel jak divá, občerstvila jím naše mazlíky a potančila s rýžákem po dvorku. 


Abych přeci jen neděli netrávila jen úklidem, tak jsem se rozhodla, že využiju ještě posledních rozkvetlých pampelišek a udělám si sirup. I Matýsek vydatně pomáhal.


Teď se mi náhodou náramně hodí, protože leze na mě nějaký bacil a vůbec se mi nelíbí. Vůbec si každým rokem slibuju, že bude ze mě babka kořenářka či čarodějka, a nějak jsem ten čas vždycky prošvihla. Letos to napravím, vždyť kolem dokola máme tolik bylinek co se dají sbírat a hlavně 
doufám ještě v čisté venkovské přírodě. Tak se tedy pustím prvně do slíbeného pampeliškového sirupu. Pamatuji si, když jsem bývalá malá, dělávali jsme ho doma každým jarem.

Pampeliškový sirup:
Nejlépe v poledne, když jsou pampelišky plně rozvinuté natrháme tak 300-400 květů. Dáme do je do hrnce, přilijeme necelý litr vody a vymačkanou šťávu ze dvou citronů nebo pomerančů. Můžete třeba zkusit citrusové plody namixovat. Několik minut je mícháme a povaříme. Necháme je do druhého dne odstát. Pak je druhý den přecedíme, třeba přes utěrku, přisypeme kilo a půl cukru a vaříme asi hodinu a půl, až tekutina získá medovou konzistenci. Rozlijeme do skleniček a uchováváme v chladu.


Já mám sirup momentálně ve stavu chlazení, dodělávat se bude zítra. Už tak se těším jestli se povede. Tak využijte poslední příležitosti a udělejte si jej taky, uvidíte jak se vám pak bude náramně hodit.

Mějte krásné sluníčkem vyhřáté dny :-).


Komentáře

Oblíbené příspěvky