Pečený losos s máslem, medem, bylinkami a limetkou.

Tak než ten můj chlap doveze nějakou tu rybku z rybolovu, já si ji prozatím koupím v obchodě. Už jsem dlouho neměla lososa a navíc ryby jsou moc zdravé měly by se jíst i dvakrát týdně, tak to byla jasná volba. Koupila jsem ho trošku více, o víkendu budu mít další strávníky navíc.

Ingredience:
čerstvý nebo mražený losos
bylinky (citrónový tymián, petrželka)
sůl, mletý pepř
1/4 másla
šťáva z 1 limetky
půl lžíce medu
6-8 stroužků česneku

Postup:
Nejprve si vyložíme misku alobalem a filety z lososa lehce opláchnuté a osušené do ní naskládáme. Osolíme, opepříme ( já používám mlýnek na pepř) a posypeme nakrájenými bylinkami.


V kastrolu rozpustíme máslo s medem a do zpěněného vymačkáme šťávu z limetky a rozetřený česnek.


Filety máslem zalijeme a necháme chvíli marinovat. Máslo dodá rybám jemnost, limetka svěžest a bylinky s česnekem lehkou pikantnost. Čerstvý citrónový tymián vykouzlí nezaměnitelnou skvělou chuť. Na ryby už jinou bylinku ani nepoužíváme.


Vrch přiložíme alobalem a pečeme zakryté tak 10 minut, po odkrytí asi dalších 20 minut při 200 stupních. Raději kontrolujeme, ať nejsou filety vysušené. Záleží opravdu na velikosti porcích a troubě každé hospodyňky.


No a pak už servírujeme. Nejlepší k lososu jsou právě teď nové brambory.


 No a aby toho lososa nebylo málo, ještě jeden oblíbený receptík na tataráček lososa. Já kupuju uzený, miluju jeho chuť.

Ingredience:
čerstvý nebo uzený losos
půl šalotky
citrónová šťáva
sůl, pepř
trošku dijonské hořčice
2 malé lžičky zakysané smetany
malá lžička majolky
posekaný kopr podle chuti


Postup:
Lososa naškrábeme nebo si práci ulehčíme a usekáme jemně v robotu. Šalotku na jemno nasekáme. Smícháme s naškrábaným lososem, dochutíme pepřem, solí a citrónovou šťávou. Vmícháme zbylé ingredience. Na lehkou večeři neznám nic lepšího.



Přeji vám dobrou chuť a hezký zbytek víkendu :-).

Komentáře

Oblíbené příspěvky