Salát z pečené červené řepy s rukolou.



V pátek jsem se zůčastnila skoro Food večera. Moje kamarádka Hanka totiž slavila narozeniny a jak o ní víme, je skvělá kuchařka a hostitelka. ,,To zase budu muset s tím hubnutím počkat," tak jsem si říkala, ale Hanka myslela i na naše štíhlé linie a vybrala pro nás opravdu skvělé a zdravě vyvážené menu. Upekla úplně božské mrkvovo-ananasové řezy s krémem z mascarpone, panna cottu s lesním ovocem , nebo vynikající špenátovou roládu s krémovým sýrem a uzeným lososem. Dobrůtek tam bylo daleko víc, ale nebudu tady všechny vyjmenovávat. Třeba si spíš nějaký recept vyptám a zkusím jej taky udělat i pro vás. Neopomenula ani na zdravý salát. Já ho taky dělám a předvedu vám jej ve své podobě.


Je to salát z červené řepy s rukolou a semínky. Červená řepa je vůbec neprávem opomíjená zelenina. Je přitom velice zdravá, má detoxikační účinky, upravená chutná výtečně a mimoto je cenově velice dostupná. Takže si pište:

Ingredience:
červená řepa kolik sníte
rukola
semínka (sezamová, dýňová, slunečnicová)
mozzarella

Na zálivku:
4 lžíce olivového oleje
1 lžička medu
1 lžíce balzamikového octa
1 lžíce citrónové šťávy
špetka soli, mletý pepř


Postup:
Červenou řepu očistíme nebo oloupeme, zabalíme do alobalu a pečeme asi 2 hodiny. Upečenou libovolně nakrájíme, natrháme lístky rukoly, promícháme s opraženými semínky a zalijeme zálivkou. Hanka přidala pro labužníky kozí sýr. Na mně je příliž aromatický, tak jsem pro změnu dala mozzarellu. Salát je výborný nejen k masu , ale i tak samostatně jako zdravá svačinka.

Zálivka: Ocet šleháme s medem, až se rozpustí, přidáme sůl, pepř, citrónovou šťávu a znovu zašleháme. Nakonec dáme olivový olej a vyšleháme do hladké zálivky.



 Tak vyzkoušejte i vy, kteří zatvrzele tvrdíte, že červená řepa není k jídlu. Opravdu pečená v troubě je skvělá. Třeba pak změníte názor. 

Přeji dobrou chuť a hezký den :-).

Komentáře

Oblíbené příspěvky