Bochov a okolí.



Jako bych se o víkendu vrátila zpět do časů minulých. Přijeli jsme zase navštívit západní Čechy.Tentokrát jsme kolonádu a město vynechali. Chtěla jsem si totiž prošmejdit okolí Bochova. Už nejedenou jsem si cestou všimla, kolik je tu krásných starých, zchátralých a opuštěných domů, památek, zřícenin starých hradů a zámků. Vždycky mě totiž lákaly nějaké historické stavby s nádechem tajemna a obestřené tajemstvím. Muž mi říkal, že je tu hodně původních staveb po Němcích za druhé světové války, kteří byli nuceni vystěhovat se.


Třeba jen v okolí je trojice starých původních mlýnů. Jeden jsme dokonce objevili v lese. Když jsem o něm vyprávěla našim přátelům co zde žijí, neměli o něm ani tušení, že se tam nachází.
O mlýnu jako takovém by už nebyla řeč, ale to co z něj zbylo tomu vše nasvědčovalo. Byl rozsáhlý, na různých místech v okolí zbyly torza z kamení a rozvaliny. Na obou stranách potoka zůstaly i základy pilířů po malém mostku.





Muž se celkem vyzná a ukazoval mi, kde byl náhon a rybník z výpustí. Koryta byly vytesány z jednoho kusu kamene a napájela je voda z rybníku, která pak stékala do náhonu.


Teď se v korytech zabydleli mývalové. Těmto roztomilým zvířátkům se tu velice dobře daří a úspěšně se tu zabydleli. Ovšem než by působily radost, působí spíš starost. Velice rychle se rozmnožují a vytláčí naše původní druhy. Úplně zde prý vymizeli tchoři a také lišky. Živí se vším co jim přijde pod packy, takže drobné zvířectvo okolo vod by se mělo mít na pozoru, a taktéž i ptáci a jejich potomci v hnízdech na stromech, protože jsou výbornými šplhavci.


Dnešní ráno jsem jezdila prstem po mapě a zkoumala, kde by jsme se jeli tedy podívat. Pár tipů jsme dostali i od našich přátel Ivky s Mirkem. Tak jsme se jeli podívat do městečka Valče. Cestou jsme míjeli nově postavené sousoší s vyhlídkou na zámek, kde jsme se chystali.


Zámek pochází ze 14 století a překvapil mě krásně udržovanou zahradou a zámkem samotným.


V zahradě bylo několik přilehlých objektů co už bylo po rekonstrukcí a některé teprve rekonstrukce čeká.


Jedním takovým je i letohrádek. Byl tu taky natočen celovečerní film Juraje Herze.



Cestou k letohrádku jsme procházeli alejí buků, javorů a líp. Na podzim to musí být barvičky jak z palety malíře. Určitě jsme tu nebyli naposled, takže na podzim si výlet zopakujeme už pro ten pohled.


 Kostel Nejsvětější trojice.



Kaplička na zpáteční cestě.



Výklenková kaple ve Verušičkách.



Kostel sv.Linharta v Údrči.





Jeden z dalších hezkých dnů se končí a další jsou před námi. Mějte se krásně a užívejte :-).

Komentáře

Oblíbené příspěvky