Malakov



Nevím, proč jsem si myslela, že recept na tento z piškotů skládaný dort pochází z Ruska. Možná to bude tím, že mi ten název zní tak nějak po rusky. Pravdou je že onen skládaný dortík je dílo cukráře původem z Francie. Recept mi donesla má sestra Evička, co by žačka základní školy z předmětu vaření a je to nějakých počítám 35 let. Vzpomínám na tu dobu, kde u nás ve městě na náměstí stávala cukrárna. Při zvláštních příležitostech nás tatínek vzal na něco tenkrát opravdu dobrého. Takový indiánek byl ovšem podpultové zboží, když přišly do cukrárny, během chvilky se po nich jen zaprášilo. No ano, tenkrát byly zákusky opravdu poctivé a nešizené bez umělotin. Takový větrník s lehounkou karamelovou šlehačkou nebo čokoládová špička s likérem, to byla harmonie chutí a vychutnat si je byl sladký požitek. Jsme zřejmě národ mlsounů, protože dnes najdete cukráren nespočetně, jejich vitríny se prohýbají pod hromadou na pohled úžasných dortíků, ale někdy zklamou a jíst se moc nedají. Místo kýženého chuťového zážitku dostaneme hromadu cukru ve spojitosti s náhražkami, umělým tukem a kdoví čím ještě.


A protože jsem pořád mlsná jak koza, tak jsem udělala na víkend nejen pro můj mlsný jazyk už skoro zapomenutý nepečený dort.

Ingredience:
120 g cukru krupice
1 vanilkový cukr
3 celá vejce
200 g mletých ořechů
200 ml smetany
250 g másla
2 balíčky piškotů
1 velká konzerva kompotovaných meruněk


Postup:
Nejprve si ve vodní lázni s ušleháme vejce s cukry do husté pěny. Musí být světlá a dělají se v ní bublinky. Poté ji necháme vychladnou. Mleté oříšky zaliji smetanou.Vyšlehám si máslo a postupně do něj zašlehávám pěnu a oříšky se smetanou. Scedím meruňkový kompot. Formu vypláchnu vodou a vyskládám piškoty, které lehce navlhčím meruňkovou šťávou z kompotu. Piškoty můžete koupit buď dětské kulaté nebo podlouhlé cukrářské, ale musím upozornit, že ty jsou mnohem sladší. Nebo můžete nakombinovat. Po obvodu cukrářské a na vyplnění formy kulaté. Poté piškoty pomažeme krémem a pokládáme meruňkami. Vrstvu opakujeme a povrch ozdobíme podle vlastní fantazie.



Vyzkoušela jsem jej i s jinými ovocnými variantami, ale za sebe musím říct, že nakyslá chuť meruněk ve spojení s oříškovým krémem je tou pravou volbou. Této kombinace nelze nic vytknout.


Zbylo mi trochu smetany co s ní. Slyším za sebou známé ťapkání a vrnění. Matýsek mi přišel pomoct, tak aby taky nepřišel zkrátka. Smetánku to on rád.



Tak dobrou chuť a krásný jak se dívám slunečný den :-).

Komentáře

Oblíbené příspěvky