Něco pro masožravce




Jak už jsem se v jedné povídce zmínila, nejen že mám velice kladný vztah k jídlu, ale i ráda vařím.
Tuto zálibu jsem zřejmě podědila po svém tatínkovi, který byl vášnivým kuchařem. Jak by taky ne, když byl hospodským.
Pamatuju si, jak si hravě poradil i s pečením a zdobením dortu k maminčiným narozeninám. Myslím, že by se za něj nemusel stydět ani mistr cukrář. Proto i bedlivým zrakem jako ostříž sledoval i moje obyčejné krájení cibule a kritikou nešetřil.




Od šesté třídy jsem už sama zvládla i lehčí recepty a pak i ty náročnější sbírala, opisovala a lepila do dnes už zažloutlých listů rozpadlých desek mé bible na vaření.
Když mě jednou kolega v práci poprosil, jestli bych mu nějaký recept nedonesla pro inspiraci, vzala jsem celý kuchařský sešit sebou a on říká :,,Ty to abych si na to vzal rukavice jak do archívu."




Je v něm jeden z mnoha receptů na památku tatínkovy výtečné kuchyně, a to na výbornou domácí paštiku. Když jsem jej podrobně prozkoumávala, přišel mi obsah dost složitý, tak jsem jej upravila do této finální verze. Mám ji nespočetně vyzkoušenou a musím říct, že zatím žádného labužníka nezklamala.

Recept na domácí paštiku:
1,5 kg bůčku nebo zvěřiny
1/2 kg drůbežích jater
1 šalotka
1/4  másla
snítku čerstvého tymiánu
hlavičku česneku
muškátový oříšek, sůl, pepř
trochu portského vína

Postup:
Maso potřeme rozetřeným česnekem, osolíme a podlijeme vodou alespoň do třetiny pekáčku, ať máme i vývar. Pečeme do úplného změknutí. Na pánvi necháme zesklovatět nakrájenou šalotku na másle vložíme čistá a odblaněná játra ( já dávám přednost krůtím ) a posypeme čerstvým tymiánem a necháme je zatáhnou. Zakápneme portském vínem. Upečené maso rozmixujeme na hladkou paštiku, pozor dáme na křupky a kosti, ty vybereme. Rozmixujeme do hladka i játra a přimícháme k masové paštice. Nastrouháme muškátový oříšek, opepříme a osolíme. Paštika musí být lehounce osolená více, ve výsledku až vychladne bude akorát. Vývar použijeme na zředění masy, aby paštika byla rozetíratelné konzistence.
Paštiku můžeme plnit do srnčího hřbetu vyloženého slaninou, nebo misek. V misce povrch paštiky posypeme drceným zeleným pepřem, posypeme sušenými brusinkami a zalijeme rozpuštěným máslem, tím se paštika zakonzervuje. Tímto způsobem vydrží v chladu i déle. Já osobně paštiku nezavařuju, dělám ji pro potřebu vždy čerstvou a dlouho u nás nevydrží. Naplněná do skleniček a označená třeba jmenovkou může být i skvělým dárkem nejen pro naše chlapské polovičky.


Dobrou chuť Vám všem a hezký den :-)



Komentáře

  1. Hned bych si dala mňam 😋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musíš v práci přiběhnout mezi prvníma, aby něco na tebe zbylo :-).Příště Mili jednu speciálně pro tebe.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky