O Matýskovi



Když jsem dostala k svátku to malé, bílé, heboučké klubíčko a upřelo na mě svoje zelené oči jak olívíny, hned si vzalo kus mého srdce pro sebe. Nikdy bych nevěřila jak velké citové pouto může vzniknout mezi člověkem a zvířetem. Když se zvířeti věnujete s láskou, stejnou měrou vám ji oplácí. Koček jsme měli vždycky víc, ale Matýsek byl přeci jen můj. Přiběhl na zavolání a všude nás následoval jak stín. Tak nám dělal společnost dva roky.


Jednou jsem přišla z práce, volám a Matýsek nikde. Vešla jsem do stodoly a našla jej schouleného na balíku slámy. Bylo s ním zle. Vzala jsem jej do náruče a utíkala vyděšeně za mužem . Okamžitě nastartoval auto a jeli jsem k veterináři. Až tam jsem zjistila, že měl na bílém kožíšku stopy od čtyřkolky. Veterinář zkonstatoval, že má prasklou plíci, píchl mu injekci a poslal nás domu. Nejedl,nepil. Když mají kočky bolístku, zalezou si do nejtmavšího místa a tam tiše trpí. Tak i náš Matýsek. Našla jsem jej už bylo pozdě. Umřel nám v náručí a já se zařekla, že už nikdy nechci oplakávat žádné další zvíře. Tam kde bylo v mém srdci jeho místo, tam zůstala jen prázdno.


Nadešel čas a začaly se nám rodit koťata. Matýsek se pochlapil a na svět přišlo i pár jeho potomků. Ani ve snu jsem neuvažovala, že bych si nějaké nechala. Hned byly všechny zamluvené kromě jednoho. Bylo mezi nimi jedno slabounké nedochůdče, které bylo nemocné už od pohledu. Když jsem ho poprvé uviděla nebo spíš ono mě, okamžitě se ke mě rozběhlo, začalo se lísat a vrnět. Muž mi řekl,, Podívej Matýsek se reinkarnoval, tak to už si ho musíš nechat." No a jak myslíte, že to asi dopadlo. Nevím komu z nás přirostl k srdci víc. S mužem jsou nerozlučná dvojka.


Nemoc od malinka si ovšem vybrala svou daň. Když je mu moc špatně, zaleze si k nám pod peřinu, přitulí se, upře na nás své krásně zelené oči jako by prosily. Říkám, že je to určitě nejdražší kocour v širokém okolí. Na veterině jsme jako doma. Jak mu ukážeme přepravku, tak si do ní sám i vleze a už ví, že na hezký výlet se nepojede.


Já pevně věřím, že Matýsek má nejen devět životů, ale ten dlouhý dobrodružný kočičí život teprve před sebou.





Hezké dny vám i vašim čtyřnohým přátelům :-).

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky